søndag 17. mai 2020

Duereir på balkongen?

Jeg har tilbragt de siste ukene i feriehagen, men snart returnerer jeg til Skyggebalkongen. Det store spenningsmomentet er imidlertid ikke planter, men byduer. De prøvde å bygge rede i en krukke i fjor. I år har de flakset rundt i nabolaget men jeg har ikke sett dem på balkongen, og heller ikke registrert nevneverdige mengder fugleskitt. Men det var altså før jeg dro vestover.


Det kan vel tenkes at de husker at reiret forsvant i fjor, og kanskje er Skyggebalkongen derfor vurdert som lite egnet i år. Men så mye flaks regner jeg ikke med å ha, så jeg satte diverse blomsterpinner i krukkene før jeg dro. Krysser fingre og tær for at de ikke synes det er ekstra spennende med sånne pinner, tanken var å hindre dem fra å bygge rede midt i en krukke.

Når jeg returnerer går det nok litt tid før jeg har noe å plante ut, men det er jo uansett greit å kunne gå ut på balkongen for bl.a. å klargjøre krukkene for ny sesong.

Fin nasjonaldag til alle - også de fjærkledde!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar