fredag 30. mai 2014

Vakre blomster og spennende helg

Det er behagelig sommertemperatur, Skyggebalkongen er beplantet og jeg er tilbake i byen. Men har jeg tid til å nyte balkonglivet akkurat nå? Neida, det blir knapt nok tid til å hilse på nye åpenbaringer.


I år er det Petunia som er tema på Skyggebalkongen. Det skyldes rett og slett at frøene jeg høstet av Praktpetuniaene i fjor har spirt så bra, og startet blomstringen lenge før de kunne plantes ut. Jeg får meg jo ikke til å velge bort planter som er kommet i blomst, så dermed måtte nesten alle ut :)  Det som er litt artig er at farger og størrelse varierer mye, fra nesten helt hvitt til nokså dyp rød.

Jeg likte godt fjorårets skittengulerosa med små variasjoner, men det er jo litt artig med mer variasjon også.

Og nå er det helg, og jeg står på farten til Gøteborg med gode venner. Der står Botanisk hage og Trädgården på programmet. Jeg har ikke vært noen av stedene før, så dette er en tur jeg gleder meg masse til! :)

Ønsker deg en super helg!

6 kommentarer:

  1. Du må nyte hagedagene hos søtabror - og så venter jeg spent på reportasje derfra om litt :)

    SvarSlett
  2. Så fine petunia du har fått frem, jeg skal si det er en fantastisk vår for planter og folk.
    Spennende tur du skal på, jeg håper du deler noen bilder senere.

    God tur og helg fra Marit.

    SvarSlett
  3. Spännande tur till sverige alltså. ja, det är inte alltid tiden räcker till allt man vill, speciellt inte nu på försommaren. Petunior ser fina ut :)

    SvarSlett
  4. Ja, nå er det virkelig flott ute og vi kan endelig nyte planter og hage.
    Håper du hadde det supert i Gøteborg. Du legger vel ut noen bilder etterhvert?

    Klem Vivi

    SvarSlett
  5. Håper du har hatt en flott helg i Gøteborg! Det kan vel hende det drypper noen bilder fra botanisk hage på oss? :) En herlig tid vi er inne i nå når sådden begynner å blomstre. Dette har vi gledet oss til leeeenge!

    Fin ny uke ønskes fra Tone

    SvarSlett
  6. Takk, takk - turen til Gøteborg var fantastisk fin! Legger ut inntrykk fra de to parkene i to bloggposter i løpet av juni :)

    SvarSlett