fredag 30. september 2011

Høstrydding på balkongen



Selv om overraskende mye fortsatt ser grønt og fjongt ut på Skyggebalkongen, er det etter hvert endel som definitivt kan kastes.

For eksempel har Bacopaen på veggen forlengst takket for seg. Det er nesten den eneste planten som kan sees nede fra gateplan, og de fleste tenker sikkert at der oppe bor det noen som ihvertfall ikke har forstått hvordan man skal stelle en plante. He he. De har sikkert litt rett, men jeg synes jo ikke at denne visne saken er helt representativ for min planteglede, da :-)

Bacopaen var egentlig ganske fin på veggen i sommer. Den har blomstret bra, vokst seg mye større enn den først var, men den har også virket veldig tørst, og litt humørsyk. Mellom blomstringstoktene har det vært noen uker uten en eneste blomst. Det henger vel litt sammen med mine turer til feriehagen. Og det er i så fall tilgitt, for det var fint mulig å vekke Bacopaen til enda en blomstringsrunde. Og enda en.


Det beste av alt er at den ikke har drysset noe særlig ned på de andre plantene. Massevis av små blomster har tørket opp, men enten har de ikke falt av eller så har de ventet til de har blitt mini-mini-små og fløyet avsted med vinden.

Nå er historien altså over. Planten ble kastet i dag. Men noen bilder av vakker, vissen veggpryd må man vel kunne unne seg :-)

Se alle innlegg med etikett Bacopa her.

4 kommentarer:

  1. Ja det er tid for høstrydding på balkong og veranda etter sommerblomstringen er over.

    God helg til deg!

    SvarSlett
  2. Hei Bille. Ja, det er desverre unektelig blitt høst nå. Jeg er i Sverige denne helgen og rydder bort sommerblomster og annet. Jeg har heldigvis rukket å sette en god del løk, samt ta opp dem som ikke er vinterherdige. Her borte står faktisk sommerblomstene fortsatt i blomst, så jeg får heller rydde dem bort neste gang ;-)
    Skulle jo gjerne ønsket meg et par måneder sommer til, men høsten er jo flott på sin måte den også :-)
    Ha en fortsatt riktig fin helg!

    SvarSlett
  3. Hei begge to! Ja, det hører jo med, men i motsetning til vårryddingen, blir det en langsommere prosess på min balkong om høsten. Det har sikkert å gjøre med at jeg ikke vil at det skal være slutt helt ennå. Så da rydder jeg litt om litt. Nå må jeg vel legge til at ingen andre planter er så døde som Bocapa'en :D

    SvarSlett
  4. Trist, men sant. Enda en sommer er over, men så får vi nyte høsten og drømme om en ny vår. Nå er det tid for planlegging av neste års hagegleder. Ha en fin søndag.

    SvarSlett