onsdag 9. desember 2015

Slapp plante lengter ut

Det går framover med ny versjon av Skyggebalkongen! Og det begynner faktisk å haste, for en stor Saxifraga lengter ut til en kjølig vinter. Nå står den inne, og her er det jo i varmeste og tørreste laget for en hageplante som ønsker seg noen kjølige måneder.


Grunnen til at denne dukket opp er jeg var så heldig å vinne den på et av høstens flotte foredrag i Blomstervenners Klubb. Så da måtte den jo få bli med meg hjem, selv om den ikke får bli med til feriehagen før til påske. Jeg tror nok at sjansen for at den skal greie vinteren er litt større ute på balkongen enn inne i leiligheten.

Men det er flere som har det med å plutselig dukke opp for tiden...



Brått henger et sett håndtverkerbein fra etasjen over. Jeg er jo ikke vant med tilfeldig forbipasserende så høyt til værs!


Eller jeg er litt opptatt med noe, og plutselig viser et par hender seg der ute, og det durer effektivt fra diverse verktøy. Den gode nyheten er at de omtrent er ferdige, så nå slipper jeg planten ut - som den aller første til å sette sine røtter på det nye balkonggulvet :)

Ha en fin adventstid!

3 kommentarer:

  1. Fungerer nok perfekt om grønn teppe der ute på gulvet. jeg har latt en liten potte med noen sukkulente uteplanter stå ute mange vintrer nå, men litt beskyttet mot en vegg.

    SvarSlett
  2. Stakkar! Som den lengter ut...
    He-he. Kjenner igjen håndtverker-ut/innsikten fra tiden som byboer :)

    SvarSlett