tirsdag 22. juli 2014

Har du balkong i Bergen?

Jeg synes det er altfor lite fokus på balkonggledene - på nettet spesielt, men også generelt. Balkongen er jo som en liten hage, og mange legger stor innsats i både planlegging og selvsagt nytelse. Nye boliger bygges ofte med balkong, og også gamle bygg har gjerne fått montert balkonger i ettertid. Balkonger finnes med andre ord overalt!

Derfor ble jeg glad da jeg fikk vite at det i år er balkongfokus i Bergen; der skal nemlig byens flotteste balkong kåres! Bor du i Bergen og har balkong, bør du sjekke både premier og regler på bloggen Bergensbalkong. Fristen for innsending av foto er 1. september.

Illustrasjonsfoto: Clarita, morgueFile

Og hvis balkongen din ikke finnes i Bergen, kjenner du kanskje noen der som du kan tipse? Og så kan du selvsagt følge med på konkurransebloggen for å plukke opp noen ideer til din egen balkong. Og neste år kan du påvirke de rette instansene til å få en balkongkonkurranse i din egen kommune!

Jeg har forøvrig ydmykt takket ja til å bidra som jurymedlem i Bergen, men bestikkelser nytter ikke ;)

Lykke til alle balkongianere!

Har du Bergens beste balkong?

2 kommentarer:

  1. Flott og forhåpentligvis inspirerende med balkongkonkurranser! Jeg går alltid og ser opp når jeg er i byen, etter fine balkonger. Kan jo være frodige oaser der oppe :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, håper det blir mange som melder seg på. Fortsett å se opp, da får du se mye fint uansett hvilken by du vandrer i :)

      Slett