fredag 23. juni 2017

God midtsommer!

Det skulle selvsagt vært en flott bukett markblomster, men det har jeg ikke hatt anledning til å ordne i år. Derimot gleder jeg meg over en stor bukett rosa peoner, som allerede har pyntet opp og spredd sin søte parfyme innendørs i en ukes tid.


Juni blir nemlig ikke helt det samme uten peoner. Hvert år kjøper jeg en bukett, jeg kan nok nøye meg med en litt mindre samling enn årets 11 flotte stilker. Den skaper forventning til alle de gledene som venter meg i feriehagen, når jeg bare får tatt skikkelig hull på sommeren. En helt grei tradisjon dette også, eller må det være markblomster?

Kos deg med sankthansfeiring!

7 kommentarer:

  1. En skikkelig peonbukett kan man unne seg :) Tror jeg fortjener en også...

    SvarSlett
  2. Hei Bille!
    Det må langt fra være markblomster. En fyldig bukett med kremmyk softis gjør absolutt susen. Jeg er i sorg over at jeg ikke får beundre mine i år. Imidlertid blir det ikke vondt å venne tilbake til San Sebastian og nyte pinxtos og annet livsbejaende saker.
    God sommer så lenge. Kos deg i feriehagen.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett
  3. God midtsommer! Det må være blomster! Kan ikke plukke villblomster, krype over x antall gjerder, legge blomstene under hodeputa og drømme om den tilkomne i alle år heller ;-)

    SvarSlett
  4. Peoner må da være bra nok. God St. hansfeiring til deg også, her blir det i tilfellet innendørs, for det silregner. Ha en fin helg også, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  5. Hei Bille. Du trenger ikke markblomster når du har den flotte buketten. Ingenting er finere enn peoner. Kos deg i feriehagen. Ønsker deg en fin midtsommer.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelige kommentarer! :)

    SvarSlett
  7. Imidlertid blir det ikke vondt å venne tilbake til San Sebastian og nyte pinxtos og annet livsbejaende saker.


    เย็ดสาว

    SvarSlett