lørdag 27. september 2014

Håp i hengende snøre?

Jeg nevnte i et tidligere innlegg at det er knopptilstander her på Skyggebalkongen! Ja, vi nærmer oss oktober, og det må erkjennes at om lys og temperatur er beskjedne ingredienser i sommersesongen, er det definitivt en mangelvare nå.

Men altså, la meg presentere knopp Villgeorgine!


Ikke er hun stor, og ikke har hun en lovende framtid. Men uansett, denne lille knotten av en georgineknopp er for tiden hovedgrunnen til at jeg iblant tusler ut på en ellers lite innbydende skyggebalkong. Hun får oppmerksomhet, selv om jeg er litt i tvil om det nevnte snøret holder særlig lenge.

Like ved truer melduggen, og selv om trusselen ikke hopper på den skjønne umiddelbart, skal det godt gjøres å utvikle blomsterprakt før høsten tar overhånd.

Men - undre har skjedd her på balkongen før. Jeg skal ihvertfall heie på den lille :)

God helg til deg!

9 kommentarer:

  1. En svulmende blomsterknopp gir alltid håp om noe vakkert :-)
    Åsså er det ekstra morro på denne tiden.

    SvarSlett
  2. Det er herlig å se slike knopper, selv så sent på året. Jeg har også noen slike ute. Vil det gå greit å ta de inn i stua skal tro?

    SvarSlett
  3. De knoppene må skyndte seg, men det er jo fine dagtemperaturer ennå.
    Det hadde vert artig om den rakk å springe, meldugg ja jeg ser det kommer snikende på slitne planter her også.

    God helg.

    SvarSlett
  4. Trenger ikke frost før til jul, så da går det bra!

    SvarSlett
  5. Hei! Kommentaren ovenfor støtter jeg fullt ut. Selvfølgelig blir det ikke frost før jul. Julegeorgine! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det ville vært fantastisk med en Julegeorgine. Får håpe at den blir knall rød :)

      Slett
  6. Miraklenes tid ser aldri ut til å være over på Skyggebalkongen. Jeg heiser flagget for knoppen her i nabolaget Bille:) Petunia og blodbeger har åpenbart ingen planer om å kaste inn håndkleet her på balkongen oppe i gaten. Ikke rart når man vet hvem opphavet er:):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at det ennå blomstrer oppe hos deg :) Her i skyggen er det vel bare litt av Blodbegeren som ennå holder stand. Og så georgineknoppen da... :)

      Slett
  7. Takk for hyggelig kommentar alle, i felleskommentar :).

    Det er litt teknisk tungvint når jeg kommenterer på egen blogg, ser ut til å være relatert til nettleser. Men når jeg kommenterer andres blogger går det greit. Hm... pussig.

    SvarSlett