tirsdag 20. august 2013

Tilbake i skyggen

Så er feriehagen overlatt til seg selv igjen. Det ble to herlige uker med ganske bra sommervær, og mange nye bekjentskaper i hagen. Men sesongen er forsinket, og en god del planter er ennå ikke kommet i blomst. Bl.a. var det bare noen få av de sådde georginene som rakk å blomstre, og de får du se i et senere innlegg.


Da er det helt andre forhold som gjelder her på Skyggebalkongen. Her er det nemlig sterkt preg av at sesongen er på hell. Petuniaen er fortsatt i full fart, men mye bladverk er slitent. Det begynner rett og slett å bli litt glissent i krukkene, og selv om det er sånn sommeren virker, hjalp de nok ikke med 2 uker på selvstyr. Et høydepunkt akkurat nå er Pelargonium 'Dronning Ingrid' som jeg har i flere krukker i år. Litt lekker blomstring trenger jeg nå!

Bildet er tatt i dag kl 16, og det er nok ikke fullt så mørkt som det ser ut på bildet, men likevel - her er er nå sesongen på hell.

2 kommentarer:

  1. Vakker Pelargon "Dronning Ingrid", her er det også på hell på verandaen.

    Ha en fin torsdag!

    SvarSlett
  2. Dronning Ingrid er en koselig dame. Synd at du ikke rakk georginene - jeg har fått en bitteliten dille på georginer. Nå skal jeg lese dine andre innlegg om feriehagen - jeg har vært på husmorskole og ikke vært aktiv på nett :))

    SvarSlett