tirsdag 29. mars 2011

Blogger du litt om balkong eller terrasse?

Jeg oppdaget jo til min store skuffelse at det er veldig langt mellom de norske balkongbloggene. Heldigvis finnes det flere bloggere med balkong eller terrasse i tillegg til hage, og som skriver litt om dette iblant selv om bloggen ellers er en hageblogg. Planter i krukker og plantekasser er jo interessant uavhengig av hvor de til slutt blir plassert.

Hvis du er en av disse, så oppfordrer jeg deg herved til å bruke balkong, veranda eller terrasse som etikett. Hvis du har minst 2 blogginnlegg under en av disse etikettene kan du legge igjen en kommentar her, så legger jeg bloggen din til i oversikten til høyre. Rett etikett er viktig for at de som kommer for å lese om balkong etc kan finne innleggene.

Hvis du ikke er en av disse, ja - så kan du kanskje bli det :-)

En blogger som allerede har gjort dette på eget initiativ er Mario. Mario har fantastiske verandakasser og har postet mange bilder med ulike plantekombinasjoner. I tillegg tar et innlegg grundig for seg dette med næringsrik jord og klargjøring av kassene. Marios Verden fortjener mange besøk - mye å lære, for her deles det raust av egenhøstet erfaring og kunnskap! PS: I Marios Verden er etikettoversikten i skrivende stund helt nederst på siden. Se etter etiketten Verandakassene.

7 kommentarer:

  1. Takk for tipset , Mario har virkelig mange gode råd. Mormor har en terrasse som hun ikke legger for mye arbeid i fordi hun reiser så mye til Solbakkjen. Her var flere råd hvordan likevel holde liv i plantene.

    SvarSlett
  2. Jag uppskattar din samling i blogglistan och tips på var an hittar flera. De råden kommer komma gott med till våren.

    SvarSlett
  3. Jeg har både hage og terrasse. Skal si det var greit med Mario sine råd! Gjør jeg grunnarbeidet ordenlig så betyr det at jeg kan reise bort et par dager i sommer!!!! :-) Akkurat nå er det lite å skrive om på terrassen - men det kommer :-)

    SvarSlett
  4. Takk for hilsen på bloggen min! Jeg har bare terrasse-hage for tida, men jeg lager planter til andre med hage. Edderkoppblomstene skal i staudebeddet til mora mi blant annet. Nå har jeg satt inn terrasse som etikett på tre av innleggene. Det blir flere etter hvert!

    SvarSlett
  5. Oj Bille jeg har vært litt fraværende.
    Tusen takk for omtale.
    Skal ordne på etikettene.
    Og så får jeg mer motivasjon for å fotografere den nye sesongen.
    Er enig med deg at balkongplanting trenger mere oppmerksomhet.
    Nå begynner det snart . Jeg gleder meg.
    Jeg får 107 stauder fra Trine sin import til neste uke. Og dekorative Brunnera og andre bladplanter skal rett i mine balkongkasser.
    Litt nytenkning fra meg i år.

    SvarSlett
  6. Finfint tiltak Billie :)
    Jeg har lagt inn en lenke på Facebooksiden til Moseplassen, så håper jeg du får napp hos flere.

    SvarSlett
  7. Så fint at dere er med! Og takk for lenken Anne :-)

    Gentiana nivalis: Jippi, da er du med i oversikten! Gleder meg til å lese mer om "blokkhagen" din :-)

    SvarSlett