mandag 31. juli 2023

Lettstelte grønne på balkongen

Grønnrennene har fulgt meg på Skyggebalkongen (nesten like lenge som takrennene... haha).

For mange år siden lakkerte jeg flere små hermetikkbokser og ble gledelig overrasket over at disse plantene jo trenger verken vått eller tørt. De trives selvfølgelig med en vannskvett i blant, men kreperer ikke av noen ukers tørke. Altså perfekt veggpryd i høyden.


I år fikk jeg avleggere av en fin sort med hvite bladkanter, og siden det ikke var noen ledige blikkbokser, fikk den hedersplassen (over).

Også Hoya (porselensblomst) trives fint i små bokser uten stell.


Litt rust er heller ingen hindring :)

Snart hekter jeg alle boksene ned for vanning, og da blir det vel fest...

6 kommentarer:

  1. Kjekt med planter som gjentas år etter år. Jeg har også startet med litt grønnrenner i skyggen ute. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror faktisk denne avleggeren stammer fra en av dine planter... via, via :)

      Slett
  2. Takk for kjekke tips om hva som kan trives i de aller minste hengepottene! Har flere sånne som jeg nærmest har gitt opp å bruke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, små potter/kar er ofte en utfordring. Ser hvor mye bedre de som vokser i bare litt større krukker på balkongen greier seg når jeg er bortreist. Synes generelt at sommerblomster er noen pingler, men fine er de jo :)

      Slett
  3. Jeg går også for planter som klarer seg selv. Flott med de som ikke blomstrer også

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for kommentar! Ja, her hos meg er det ofte de grønne som redder totalen på plantebordet. Fyller gjerne ut med stueplanter ved behov.

      Slett