lørdag 21. oktober 2017

Porselensblomst - Hoya

Har jo glemt å følge opp de knoppene jeg fortalte om for noen uker siden! De har forlengst blomstret ferdig, det ble 3 knipper med flotte, hvite porselensblomster!


Mest hvitt, og bare bittelitt lilla i midten. Ganske fascinerende blomster, egentlig, og fine for macro-fotografering, selv om det ble litt vanskelig å komme til mellom vindusglasset og planten.


Nå er jeg jo litt spent på hvor lenge jeg må vente på neste blomstring? Når planten først har kommet med blomst etter snart 4 år, blir det kanskje en årlig happening?


Og ja, de duftet ganske godt også! Riktignok merket jeg bare duften noe få ganger, kanskje de bare avgir parfymen sin like etter at blomstene har åpnet seg? Uansett, greit at jeg var hjemme mens det stod på, sånn at jeg fikk foreviget seansen :)

Fin helg ønskes! Er innom feriehagen for å redde inn Dahlia.

2 kommentarer:

  1. Hei Bille! Der var du jo. Kjekt å "se" deg. Åååh, de der porselensblomstene vekker gode barndomsminner. Min mor hadde et par sånne og det var jul og bursdag på en gang når de blomstret.
    Alt godt.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett