tirsdag 23. mai 2023

Små og håpefulle

 Så ble det spiring likevel, bare omtrent tre uker senere enn normalt... Som jeg nevnte, strøk alle såpottene med fordi hjemmesnekret tilleggsvanninganlegg (fint ord!) ikke funket helt som tenkt. En erfaring rikere, men også noen hundre frøplanter fattigere. 


Det positive var imidlertid at da jeg sådde på nytt, spirte det allerede etter 1-2 dager i flere av pottene! Kanskje det lå noen frø igjen fra første runde som bare drømte om litt vann, men jeg tror nok heller at disse frøene var klar over hva som hadde skjedd, og derfor skjønte at det hastet.

Hastespiring til tross, det ble ingen utplanting før 17. mai som jeg pleier, men først i kveld. Bildet er tatt kort etter spiringen, de flese er litt større i dag.

Det høres spinkel jubel fra Skyggebalkongen. De vet jo ikke at jeg straks reiser bort igjen og at de kommer til å få det litt tørt.

Men jeg er i hvertfall i gang. Det var for mørkt til å knipse, og forøvrig er det vel ikke ekstremt spennende med små grønne prikker i åpen pottejord heller. Forhåpentligvis ser det litt frodigere ut når jeg returnere :)

2 kommentarer:

  1. Så bra at det fungerte, går sikkert bedre når de står ute i skyggen. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det får gå som det går. Heldigvis synes jeg det grønne er nesten like fint som blomstringen - om det i verste fall ikke skulle bli blomstring før i oktober... :)

      Slett