søndag 21. oktober 2018

Innendørs blomstring i 6 grader

Blomster er aller best ute, men noen ganger er det flott med en bukett eller to inne, også. Som for eksempel midt i oktober. I feriehagen plukker jeg jo inn blomster fra hagen, men her på bybalkongen er det svært få snittblomster - faktisk ingen.


Så da koser jeg med to flotte premierebuketter. En energisk med orange blomster, og en elegant med blå gladioler. Har hatt to premierer i operaen nå i oktober. Og så kan du lure på om jeg synger eller danser, og så kan jeg svare verken eller... :)


Begge bukettene har stått i godt og vel en uke, og det ser ut til at de følger med inn i neste uke også. Hvis de bare overlever morgendagens store prosjekt, Da skal alle vinduene skiftes ut og kanskje blir det like kaldt inne som ute - seks grader.

Det betyr at mye må ryddes vekk fra balkongen, også. Men jeg har tenkt å overbevise snekkerne om at de kan ta litt hensyn til at det ennå blomstrer ganske fint der ute. Dessuten var tross alt plantene der først...

Fin ny uke til alle!

8 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg er veldig glad i oransje. Sammen med blått blir det nesten van Gogh.
    Fin ny uke til deg også! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, et er en flott fargekombinasjon. Har prøvd å få den til i feriehagen, men det blir ofte litt for mye rødt eller litt for lys blåtone. Orange og lilla synes jeg også blir bra, men når jeg tenker meg om finnes det egentlig ingen dårlige plantefargekombinasjoner, hehe.

      Slett
  2. Flotte inneblomster, det er godt å ha på denne årstiden. Håper det går greit å skifte vinduer.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, nå er det overstått, nye vinduer og balkongdør, og ingen kan se forskjell, hehe. Det gikk kjappere enn jeg trodde, men det var noen rimelig kalde timer med hjemmekontorjobbing i 6 grader og full gjennomtrekk da alle vinduene var tatt ut samtidig. Nå gjenstår bare litt vasking og rydding, og siden hjemmekontorkroken er tilbake til normalen, er jeg smart nok til å ta resten over de neste dagene :) Ble heldigvis mindre murstøv etc enn jeg fryktet.

      Slett
  3. Kanskje du skal bytte profilbilde til et av de fra operaen, :) :) Ha en fin kveld, på eller av scenen, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Spreke farger!
    Nå ble jeg nysgjerrig, altså! Spiller? Eller det er jo mange andre oppgaver på operaen også...

    SvarSlett
  5. Godt det gikk bra med vindusbytttingen.
    Hjemmekontor i 6 grader er ikke akkurat topp:-)
    Nytt profilbilde hadde vært spennende..

    SvarSlett
  6. Hei, dere siste. Nja, det blir nok ingen bilder her som ikke gjelder balkong eller feriehage. Ligger noen bilder på facebook, for den som ikke kan styre seg. Villrose: Ja, spiller som på scenen. Det var en ikke-synge-rolle.

    SvarSlett