mandag 2. september 2024

Nærbilder fra Skyggebalkongen

Nå er sesongen definitivt på hell, og det uten et eneste skrytebilde fra Skyggebalkongen. Og det er jo ikke helt uten grunn. I år ble sesongen nokså laber, fint lite å skryte av.


For å nyte blomstringen innimellom alt det mindre vellykkede, måtte jeg tett innpå. Dermed begrenset årets fotofangst seg til nærbilder av noen få utvalgte på en relativt god dag.


Det blir ikke laber balkongsesong helt av seg selv. Jeg må ta det meste av skylden selv. I år ble det sådd flere sorter som vanlig, men jeg mistet litt av balkonggnisten ved prikling, og dermed endte det flere titalls planter i de fleste krukkene.


Med så mange beboere i hvert "hus" ble manglende vanning mens jeg var i feriehagen et mye større problem enn jeg er vant med. Enkeltplanter kom seg delvis til hektene igjen, men helheten var alt annet enn pyntelig. 

Noen fargeklatter ble det likel, i hvert fall tett på. Og så er det jo alltid noe positivt med feilene man gjør - det går an å unngå å gjøre samme feil neste år. Da må priklingen tas på alvor igjen :)

2 kommentarer:

  1. Litt har jo overlevd da, og veldig fine Nemesia. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Noen ganger er det bare nærbilder som gjelder - men fine er de!

    SvarSlett